אדם חכם מאד אמר לי פעם: “אם לא תצא אל לקוחות פוטנציאליים, לא תצליח למכור.”

 דרך אחרת לומר זאת היא, פשוט “תהיה שם” – כלומר, שים את עצמך כמה שיותר מול הלקוחות ומול הלקוחות הפוטנציאליים.

זה נשמע מובן מאליו, אך כל מי שעבד במכירות יודע עד כמה זה נכון. זה כל העניין של יצירת לידים. עצם האינטראקציה עם הלקוחות מאפשרת לך הן לזהות הזדמנויות קיימות (ולתת הצעת פתרון), והן לגלות הזדמנויות חדשות, או צרכים של הלקוחות אותם תוכל לספק.

ככל שתעשה זאת יותר, כך תסגור יותר עסקאות. זו סטטיסטיקה פשוטה. הרבה מילים נכתבו על היחס המספרי בין לידים לבין עסקאות שנסגרו, ובדרך כלל מזכירים כלל האצבע של עשרה לאחד. אבל כיצד מתרגמים זאת לעולם השיווק הדיגיטלי של ימינו? היכולת להתייצב מול הלקוחות הפוטנציאליים (“להיות שם” במובן הדיגיטלי), ובכך ליצור לידים, היא עצומה – אם אתה יודע באילו כלים להשתמש. יצירה והפצה של תוכן שימושי, שמביא תועלת ללקוחות הפוטנציאליים, היא בהחלט דרך אחת לעשות זאת. הדוגמה הטובה ביותר שבה נתקלתי לאחרונה היא “OPEN Forum” של אמריקן אקספרס (http://www.openforum.com). זהו שירות שאמריקן אקספרס מספקים לעסקים קטנים, אשר מציע להם כלים ומידע לצורך שיפור העסק. הרוב המכריע של התוכן שם לא קשור כלל לשירותי הליבה של אמריקן אקספרס – הם פשוט מבססים את עצמם כסמכות בעיני הלקוחות הפוטנציאליים, מאין “המקום לפנות אליו לעצות עבור עסקים קטנים”. כמובן, מדי פעם מחליקים פנימה עצה או מוצר שקשורים לצד הכלכלי של העסק הקטן, אך זה בסדר גמור. כבעל עסק קטן, אין לי שום בעיה לקרוא מדי פעם פרסומת לאחד מהמוצרים שלהם, בתמורה לטונות המידע השימושי שהם מעניקים לי.

מה שמרשים כאן במיוחד הוא היכולת שלהם לייצר כמויות עתק של מידע רב ערך, ולהציג אותו בתפוצה רחבה כל כך (זה נכון שיש להם לא מעט משאבים לשם כך). שים לב למשל,באיזו תדירות הם מופיעים באתרי חדשות נחשבים כגון Mashable, The Next Web ואחרים. מעבר לזאת ניתן גם לעקוב אחריהם בטוויטר (@OPENforum)– ולזכות במבול בלתי פוסק של תוכן.

אני לא מנסה לקדם כאן את OPEN Forum, רק להביא דוגמה מוצלחת של “תהיה שם”. אין לי מספרים שאני יכול להציג, אך אני מוכן להתערב שבעידן השיווק מכוון-התוצאות של ימינו, יש מישהו באמריקן אקספרס שבודק כל הזמן אם הם מפיקים יותר הכנסות מהפרויקט הזה מאשר הם מוציאים כדי לתפעל אותו.

הניחוש שלי הוא שהתשובה חיובית.

פוסט זה כתוב על ידי רוב כהן מחברת “דומה” – המספקת שרותי שיווק דיגיטלי לחברות ישראליות לצורך יצירה וטיפוח לידים. לגרסה המקורית באנגלית, ולהירשם לבלוג, ראו:

http://www.duma-dm.com/Duma-Digital-Marketing/blog-0/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *